0494D39D-02FD-4546-9E3D-98E2B46C0C5C
3AAA3B22-80A0-4240-8EE5-ED01FF5F86BC
D983A480-9930-4753-8EA1-131929C99277
The mystery of Quick Silver ....

I was wondering for a long time that Quick Silver had only Z pitch and that CB-F pitch could not be found.

I do not know if the answer is right, but I think that Quick Silver made only Z pitch (77-93-77).

Because racers of the time were full of Kawasaki at that time, Suzuki's GS1000 was also Z pitch (77-93-77).

Only Honda's CB-F pitch (80-101-80) is anomalous, and if it converts to Z pitch (77-93-77) with insulator, there is no need to make CB-F pitch.

Therefore, the insulator of the CB 900 F racer was about twice as long as normal.

I expect so.

クイックシルバーの謎…。

私はクイックシルバーにZピッチしかなく、CB-Fピッチが発見されない事を長年疑問に思っていました。

その答えが正しいかは分かりませんが、元々クイックシルバーはZピッチ(77-93-77)しか作らなかったと思ってます。

何故なら、当時のレーサーはカワサキだらけで、スズキのGS1000もZピッチ(77-93-77)だった。

ホンダのCB-Fピッチ(80-101-80)だけがの変則的で、インシュレーターでZピッチ(77-93-77)に変換すれば、CB-Fピッチを作る必要が無くなる。

だから、CB900Fレーサーのインシュレーターはノーマルの2倍くらいの長さになった。

私はそう予想しています。

にほんブログ村 バイクブログ バイク カスタムへ
にほんブログ村
↑ ↑ ↑
☆良かったらポチッと押してください♪☆