☆中年ライダー奮闘記☆

残り少ない?ライダー人生をノスタルジーを絡めながら、草レースや、走行会、ツーリング、憧れのマシン、思い出話など思い付くままに綴ります。 旧車と80年代のAMA-SUPERBIKEをこよなく愛しています♪ 楽しく一緒に走れる仲間も募集中♪

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んー😑

コレだよなー💦

悩みます。

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スーパー元気男、今はお爺ちゃん?だけどDaivid Aldanaは凄いですねーっ!

こう言うレジェンドと走ってみたいですね!

未だに血気盛んらしいですので!

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JAPAUTOのRS1000です。

お尻が特徴的ですねーっ!

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フランスホンダ🇫🇷のJAPAUTOです。

ブサイクだけど速いんですよー!

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貴重なヨシムラのZ900 Super Fourの写真を見つけました。

これくらいで乗れたら楽しいかも知れないですね。

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意外にスポーティーなXR1200。

楽しいマシンです(人´∀`)

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よく出来てますねー(人´∀`)

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オッさん4人で、カワサキワールドに行きました!

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今でも思い出される名シーン。

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素晴らしい方々にお会い出来て嬉しかったです!

本当にありがとうございました😊

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Eパワーでちょこっと出掛けます。

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CBX1000レーサーは勇猛果敢ですねー😆

カッコよく見えます!

また乗りたいなぁ。

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乗ってみたいですねー💦

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綺麗なCB750FBが仕上がります。

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4BCC9C17-482D-464E-A7F3-CE435E02BA40良いですねー

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すっかり有名になった?

アメホンのCB750Fレーサーに書かれた『ATTACK!』の文字。

この写真は1980年の#88 Roberto PietriのCB750Fです。

置かれたタンクには『ATTACK!』の文字は、まだ書かれていません。

展示されてからしばらくして本番車のタンクになった様ですね。

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1AD97771-973A-45DD-B136-16910C31E860因みに、こちらは1980年のFreddie Spencer。

26B046AF-9658-4717-8CC8-99D6A7C69E92こちらは1980年の#88 Roberto Pietriの本番車。

タンクには『ATTACK!』の文字が見えますね!

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1981年の#19 Freddie Spencer車と#73 Mike Spencer車。

これにも『ATTACK!』のペイントは無し。

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こちらは1982年のDAYTONAの撮影風景。

本番車ではなかったのか、タンクには『ATTACK!』の文字が有りませんね。

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同じく1982年の#88 Roberto Pietri車。

こちらは本番車の様で『ATTACK!』の文字が確認出来ます。

茂木の1982年の#19 Freddie Spencer車のタンクにも『ATTACK!』の文字は有りません。

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こちらは1982年の#43 Mike Boldwin車、#38 Steve Wise車。

『ATTACK!』の文字は有りませんね。

現存する#38 Steve Wise(#19 背面点火 FWSスイングアーム)車も『ATTACK!』の文字は無し。

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こうしてスタッフが#88 Roberto Pietriにサインを出していました。

そうなのです。

Roberto PietriのCB750Fにだけ書かれていたのです。

1980年
#8 Freddie Spencer
#83 Steve Mclaughlin
#97 Ron Pierce

1981年
#19 Freddi Spencer
#73 Mike Spencer

1982年
#19 Freddi Spencer
#43 Mike Boldwin
#38 Steve Wise

これらのマシンには『ATTACK!』の文字は書かれていないんです💦

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私はやっぱり#88 Roberto Pietriが一番好きです😆

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■MFJ official recognition tsunagi requirement (English translation)

1) Approval application form for racing suit Form -211 1 part
2) Partial format type -212 and 1 part each of Fig. C and pledge attachment B
3) Test material sample (new application, material changed)
1 leather
2 Material other than leather
3 Material other than leather
30 cm × 30 cm 3 sheets
50 cm × 50 cm 3 sheets (A site: having the same strength as leather)
50 cm × 50 cm 1 piece (B part: not necessarily equal to leather strength, fiber material)
※ Attachment of transcripts that satisfy the criteria shown in Article 4 certified standards for the test material sample
.
3 submit samples by attaching certificate of strength (tension / tear) from material manufacturing company
You can be exempt from doing.
4) A set of pads Sample (If already attached to the racing suit, it is not necessary to submit separately.)
5) 1 racing suit in kind
6) Photograph (front and back) 1 set
7) First copy of "Certificate of Authorization" copies 1 copy (Additional applications only) * Certified application form 1. If you have filled in the items of application classification, you do not need to attach them.
😎 Design Painting (Basic Pattern Diagram ・ attached at the time of application, or made at competition equipment section appraisal)
Article 4 Approved standard
1. The official certification of the racing suit for road racing is as follows.
1) Material
(1) The material of the racing suit is made of leather, and in principle it has a thickness of 1.2 mm or more and it is based on the criteria
The value shall be satisfied. In addition, if the leather material is less than 1.2 mm, it may be admitted by satisfying the same standard other than the thickness.

Normative standard


Tensile cutting load
JIS K 6557-2


Tear load
JIS K 6557-3


Abrasion strength
JIS L1096
Wear cloth AA 50 / wear load 35 pounds

Material thickness

Leather material
10 kgf or more (98 N)

5.0 kgf or more (49 N)
500 times or more
1.2 mm

2) Materials other than leather are recognized for the following parts in consideration of motor performance, breathability and the like.
・ A part (material equivalent to leather) from the chest to the lower abdomen (except for the ventral part). However, excluding the sides from the armpit to the waist portion
・ B site (stretchable fiber material)
1 Sleeve Inside side portion to wrist (However, not exceeding 50% of maximum arm circumference)
2 From the back of the knee to the calves (but not exceeding 50% of the maximum circumference) 3 From the inner part of the leg to the inner knee part of the legs (but not exceeding 50% of the maximum circumference) 4 Front knee bank sensor mounting part From the lower part
※ See Figure A: Racing Suit Leather Usage Range Specification
Standard

Normative standard


Tensile cutting load
JIS K 6557-2


Tear load
JIS K 6557-3


Abrasion strength
JIS L1096
Wear cloth AA 50 / wear load 35 pounds

Material thickness

Leather material
10 kgf or more (98 N)

5.0 kgf or more (49 N)
500 times or more
1.2 mm

(3) Materials and Performance of Part A When materials other than leather are used, if the competition equipment group meets the criteria described below and the competition equipment group approves
In addition, it is recognized as a material having the same strength as leather.

Normative standard
Tensile cutting load
JIS K 6557-2
Tear load
JIS K 6557-3


Abrasion strength
Normative reference JIS L 1096 wear cloth AA 50 / wear load 35 pounds

Material thickness

Material other than leather
10 kgf or more (98 N)
5.0 kgf or more (49 N)
500 times or more
2) Specification
(1) The following parts should be overlaid with at least two leathers, a minimum thickness of 8 mm, or equivalent performance
It must be protected with a cushioning material. As a measure of the performance of the cushioning material with a thickness of 8 mm, no impact acceleration of 200 G or more shall be generated.
Shoulder, elbow, waist, knee 4 places As for the cushioning material, in principle, it is attached inside the racing suit. For items attached to the outside of the racing suit, a separate examination is required. (Except knee bank sensor)
(2) When processing and protrusions (sliders etc.) are applied to the racing suit, it shall be specified in consideration of the safety of the rider, within the range not to impair the strength and performance of the original leather. Depending on the specifications, a separate examination is carried out, and when doubts arise from a safety point of view, changes are instructed, and if not improved, official recognition is not allowed.
(3) When applying bumps to the back, it is preferable that the surface is not a hard material (resin, etc.) but a structure that can be incised and the contents can be taken out. (To reduce the neck load when putting on a stretcher at rescue)
(4) Although lining is not an essential condition, it is desirable that the lining is flame-retardant when attached.
Standard
Normative standard
Tensile cutting load
JIS K 6557-2
Tear load
JIS K 6557-3


Abrasion strength
Normative reference JIS L 1096 wear cloth AA 50 / wear load 35 pounds

Material thickness

Material other than leather
10 kgf or more (98 N)
5.0 kgf or more (49 N)
500 times or more
-
Standard
Normative standard

Tensile cutting load
JIS K 6557-2



Tear load
JIS K 6557-3


Textile materials other than leather
10 kgf or more (98 N)
5.0 kgf or more (49 N)

2) Specification
(1) The following parts should be overlaid with at least two leathers, a minimum thickness of 8 mm, or equivalent performance
It must be protected with a cushioning material. As a measure of the performance of the cushioning material with a thickness of 8 mm, no impact acceleration of 200 G or more shall be generated.
Shoulder, elbow, waist, knee 4 places As for the cushioning material, in principle, it is attached inside the racing suit. For items attached to the outside of the racing suit, a separate examination is required. (Except knee bank sensor)
(2) When processing and protrusions (sliders etc.) are applied to the racing suit, it shall be specified in consideration of the safety of the rider, within the range not to impair the strength and performance of the original leather. Depending on the specifications, a separate examination is carried out, and when doubts arise from a safety point of view, changes are instructed, and if not improved, official recognition is not allowed.
(3) When applying bumps to the back, it is preferable that the surface is not a hard material (resin, etc.) but a structure that can be incised and the contents can be taken out. (To reduce the neck load when putting on a stretcher at rescue)
(4) Although lining is not an essential condition, it is desirable that the lining is flame-retardant when attached.

5) Sewing method The sewing of the part that is highly likely to be grounded when falling should be ground stitching or reinforcement + stitching (in the case of sewing open) in order to prevent the seam from breaking due to wear.
* See Figure C: Figure C shows the range specification that requires ground sewing. (Please submit the ground stitching corresponding part and submit it.)
(6) To apply separately for a racing suit of a two-piece type, be sure to note the following specifications.
・ The top (outerwear) and bottom (pants) of the two pieces shall be attached by fasteners (number 5 or more). (Suspension type pants whose upper and lower parts are not connected are not acceptable)
・ The upper and lower attachment parts are covered by the upper skirt so that the fastener is not exposed on the front side, and the skirt requires a length of about 5 cm so that it is difficult to roll up. Also, the lower fastener installation point shall be protected by leather or thick material such as nylon, so that the fastener does not hit the body directly. The length of that part needs about 5 cm.
2. Approved standards for racing suit for super moto are as follows. 1) The applicable standard shall be "official certification of racing suit for road racing".
2) For super moto racing suit only, A part (from the chest to the lower abdomen excluding the abdominal side part) emphasizes exercise performance and can use the material considering the safety of the rider.
3) Based on material test results, it will be judged at the competition equipment committee along with the specifications of the product.
4) The official recognized racing suit must affix "MFJ official recognition mark for Super Moto".

Article 5 Approved examination
1) certified screening
- The official approval is carried out by the equipment team for MFJ competition and has the authority of decision. The examination is based on the fourth Tuesday of every month. - When it is judged that it deviates markedly from the economic and safety which is the purpose of the certified system, it may not be accepted in some cases. ・ The MFJ Competition Equipment Group has the right to decide on exceptional measures concerning official recognition.
2) The official recognition and effectiveness in cases where the official approval is entered and approved shall be from the day following the appraisal date.
Article 6 Fees for accredited applications
The fee for the official application of the racing suit is as follows and must be delivered to MFJ at the time of application. In addition, the shipping fee when returning the racing suit is cash on delivery.
1) Certified application fee 1 model 20,000 yen (excluding tax)
2) Additional application fee 1 Model 5,000 yen (excluding tax)
3) Material test fee (including transportation expense, test result communication fee)
1 Leather material strength test fee 1 time 10,000 yen (excluding tax)
2 Fiber material strength test fee 1 time 10,000 yen (excluding tax) Additional fee may be added to the above fee. However, the test fee varies depending on the material.
4) Re-official application fee 1 model 5,000 yen (excluding tax)

Article 7 Sticking of official recognition mark
1. The authorized racing suit shall affix the official mark to the following part. Chest fastener folding (placket) part
2. MFJ official mark fee (sewing type) Road race One certified mark for racing suit 300 yen (excluding tax) 1 Supermarket approved mark for racing suit 300 yen (excluding tax)
※ The MFJ official mark fee must be paid by the deadline stipulated by MFJ. ※ The sales lot of the new MFJ official mark shall be 10 units.
3. MFJ official marks should not be affixed to unauthorized racing suit.
4. If the official authorization is canceled, we can stop purchasing the MFJ official mark promptly and possess or control
You must remove the MFJ official mark from the racing suit.
5. Racing suit Left chest Inside or on the placard part, there must be a place to specify the name and blood type. (See the National Racing Rules "Appendix 4: Equipment of the Racing Competition Rules 10 Riders")
Article 8 Cancellation of official recognition
In violation of the pledging matter of the pledge submitted in the official application, the official recognition will be canceled.

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未だに戦闘力高いんですねー💦

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ここら辺も遂にレトロの仲間入りですかねー(笑)

辻本車良いですねー💦

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昔から惹かれるんです(笑)

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レース業界は素晴らしい方々ばかりですね!

この歳で本当にありがたいと思います!

今後とも宜しくお願い致します!



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スゲ!



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HYDEさんちの乾き物を日本に送ったそうです。

誰が買ったんでしょうね?

オイルポンプとオイルパン、オイルストレーナーとか色々必要ですからね。

羨ましい! (人´∀`)

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インディアンのXTR1200が出るそうな!

もう少しショートならカッコいいのになー💦

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Z1000R遣いのKawason #21 Nishikawa選手です。

もうレプリカって領域は通り越して、

当時の#21 Eddie Lawsonにしか見えません!

実は私もZ1000R好きなのです💦

友人がローレプ多すぎて、手にはしませんでしたけどね。

ずーっとCB900F好きですし、浮気し損ないました(笑)

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ガルーダてつさんのGS1000Sです!

参考になります。

#34 Wes Cooleyご本人にも見てもらえるなんて!

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今回も大盛況でしたが、次回は更に観客動員出来たらと主催は思っているので、

皆さま、次回の春の大会は足を運んでみてください。

見てても面白いし、参加しても楽しい大会です。

もっともっと大きな大会になると良いな。

そして末永く続く大会になると嬉しいですねー(人´∀`)

主催は大変かとは思いますが、一緒に走れたら更に良いですね!

お疲れ様でした〜(*^ω^*)

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ミドルクラスも見応え有りましたよ!



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お友達のマシンを掲載してみます!

走りたいなー!

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RS1000色々です。

#19 Freddi Spencer
#38 Steve Wise
#43 Mike Boldwin
#73 Mike Spencer
#88 Roberto Pietri

はアメホンのスプリントレーサーです。

その他はホンダブリテン、フランスホンダ等の耐久仕様。

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